Influence – cum s? convingi pe oricine, de orice

Articol publicat in: Corporate, Personal, Societate


?tiu c? dac? dau, voi primi. Dac? voi face o favoare , ea se va întoarce. Nu mereu, aproape mereu.
?tiu c? cei mai mul?i oameni cred cu t?rie în argumentele ?i deciziile lor, chiar dac? ?i-au dat seama la un moment dat c? nu sunt corecte.
?tiu c? a gândi ?i a construi ra?ionamente înainte de a lua o decizie este o corvoad?, iar oamenii vor alege adesea s? fac? ce face majoritatea.
?tiu c? oamenii îmi dau mai mult dac? m? plac – de fapt, e la mintea coco?ului. Dar de ce ajung ei s? m? plac?? Pentru c? ar?t bine, pentru c? m? asociaz? cu sentimente pl?cute, pentru c? sunt asemenea lor, pentru c? ?tiu s? le vorbesc frumos despre ei, pentru c? sunt gata s? fiu al?turi de ei ?i pentru c? am sim?ul umorului.
?tiu c? cei mai mul?i iau de bun ceea ce le spune un expert, f?r? s? treac? lucrurile prin prisma propriei ra?iuni.
?tiu c? oamenii plâng dac? se închide robinetul cu orice. Cu alte cuvinte, oamenii î?i doresc mult lucrurile pe care nu le mai pot avea.
?tiu c? op?iunea de pilot automat cu care vine mintea noastr? ne ajut? adesea într-o lume ocupat?, a vitezei ?i a abunden?ei, dar uneori ne poate duce prin b?l?rii.
Înainte de a vrea s? ?tiu cum s? conving pe oricine de orice, îmi doresc s?-mi dau seama când sunt manipulat? în dezinteresul meu, s? scap de mânerele pe care le reprezint? vulnerabilit??ile mele ?i s? gândesc ra?ional. Iar amenin??rile nu vin de la oameni normali, ci de la oameni instrui?i în sensul ?sta – vânz?tori, distribuitori , oameni care fac publicitate ?i a?a mai departe.
Sunt fericit? c? am citit aceast? carte. Am fost surprins? s?-mi dau seama c? eu însumi am c?zut în plasa propriei impulsivit??i ?i am ales de atâtea ori f?r? s? gândesc. Nu îmi imaginam c? voi ajunge curând s? citesc o carte de marketing ?i/sau psihologie, de aceea îi sunt extrem de recunosc?toare prietenului care mi-a recomandat-o.
Mul?umesc, T.!
O recomand ?i eu tuturor, indiferent de profesie – managerilor, celor care se ocup? cu marketingul, p?rin?ilor, colegilor de serviciu, tuturor. Este o carte care se cite?te u?or, este educativ?, dens? ?i argumentat?. Descrie armele convingerii ?i cum s? ne ferim de ele.
Cartea: Influence (The Psychology of Persuasion) de Robert Cialdini – 336pag.
Amazon : http://www.amazon.com/Influence-Psychology-Persuasion-Robert-Cialdini/dp/0688128165/ref=cm_cr_pr_product_top
Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Influence:_Science_and_Practice
This entry was posted in Diverse. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(insereaza codul din stanga)